Get Adobe Flash player
92-516 Łódź,
ul. Puszkina 80

Telefony:

42 677 0430 > 11:00-19:00,
692 202 904 > 10:00-19:00,
504 605 360 > 10:00-19:00

e-mail: INFO@ZTR-TUNING.PL
  • 240326odsłon razem:
  • 32odsłon dzisiaj:
  • 27gości dzisiaj:
  • 1041w tym miesiacu:
  • 0online:
  • 06/04/2012licznik od:

Zapraszamy na pomiary parametrów silnika przy użyciu urządzenia diagnostycznego jakim jest hamownia podwoziowa.

Hamownia jest urządzeniem pozwalającym na badanie pojazdów bez wyjeżdżania na drogę, a samo badanie na hamowni pozbawione jest subiektywnych elementów oceny, które mogłyby się pojawić podczas testów drogowych.

Przy pomocy hamowni można precyzyjnie określić takie parametry silnika, jak moc czy moment obrotowy oraz charakterystykę silnika w skali obrotów.

Co mierzymy?

Podstawowym parametrem silnika jest moment obrotowy oddawany przez wał korbowy. Natomiast, jeżeli chodzi o tak bardzo popularną, powszechnie wykorzystywaną wielkość, jaką jest moc silnika, to jest ona funkcją matematyczną otrzymaną z wartości momentu i obrotów. Upraszczając – moment obrotowy odpowiada za przyspieszenia pojazdu, a moc za jego prędkość maksymalną.

Hamownia w naszej firmie to hamownia inercyjno-obciążeniowa, a za dokładność pomiaru odpowiada tensometr o laboratoryjnej dokładności 1 Nm przy wielkości 1000 Nm. Jest to urządzenie diagnostyczne niezbędne do weryfikacji efektów przeprowadzanych modyfikacji, pozwalające precyzyjnie zmierzyć zmiany parametrów maksymalnych, a także pokazać różnice w charakterystyce silnika.

Hamownie podwoziowe mierzą wartości mocy na kołach i na jej podstawie wyliczają moc silnika. Pomiar polega na rozpędzeniu pojazdu na hamowni, a następnie na wysprzęgleniu i oczekiwaniu aż pojazd samoistnie zatrzyma się, w tym czasie hamownia mierzy i zapisuje straty jakie występują na przeniesieniu napędu.

Proces pomiaru przebiega następująco:

| pojazd wjeżdża na hamownię. Winda opuszcza auto na rolki i odblokowuje je,
| samochód zostaje ustawiony w osi, a następnie zamocowany do stanowiska pomiarowego za pomocą pasów,
| badane jest przełożenie skrzyni biegów i napędu (można to zrobić na kilka sposobów)
| informacja zostaje wprowadzona do programu hamowni,
| uruchamiane są wentylatory nadmuchu,
| po upewnieniu się, że temperatura silnika jest już prawidłowa,
| kierowca rozpędza auto na wybranym przez siebie biegu do żądanych obrotów (zwykle – do tzw. „odcięcia”),
| kierowca wciska sprzęgło, pozostawiając włączony bieg – hamownia zwalnia aż do zatrzymania.

Wynik pomiaru prezentowany jest na ekranie.
Tuner może analizować uzyskane wyniki, moc, moment obrotowy w zależności od obrotów.

  

Nasz nowy projekt,
szczegóły niebawem ;-]

Celica ZTR DRAG FWD TURBO 2GR-FE 1000HP