Get Adobe Flash player
92-516 Łódź,
ul. Puszkina 80

Telefony:

42 677 0430 > 11:00-19:00,
692 202 904 > 10:00-19:00,
504 605 360 > 10:00-19:00

e-mail: INFO@ZTR-TUNING.PL
  • 240328odsłon razem:
  • 34odsłon dzisiaj:
  • 29gości dzisiaj:
  • 1043w tym miesiacu:
  • 1online:
  • 06/04/2012licznik od:

Poliuretanowe Elementy Zawieszenia.

Zawieszenie mocowane jest do nadwozia za pomocą tulei metalowo-gumowych. Takie połączenie gwarantuje tłumienie drgań w zawieszeniu, które mogłyby przenosić się na nadwozie czy układ kierowniczy. W najprostszym wahaczu występują minimum dwie takie tuleje, po jednej na każdym z końców wahacza. Obecnie jednak konstrukcja zawieszeń bywa bardzo rozbudowana i w zaawansowanych rozwiązaniach liczba tulei może sięgać nawet kilkudziesięciu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W sportach motorowych komfort jazdy ma najmniejsze znaczenie. Seryjne tuleje wymienia się więc na twardsze odpowiedniki. Gumowe elementy są zbyt elastyczne. Wahacz umocowany w takich tulejach przez cały czas pracuje podczas jazdy – porusza się na boki, w przód i w tył. Są to oczywiście minimalne ruchy, ale znacząco wpływające na precyzję prowadzenia samochodu. Te niewielkie przemieszczenia powodują milisekundowe opóźnienia pomiędzy ruchem kierownicą a przeniesieniem tego ruchu na koła. Podczas przyspieszania i hamowania występują niepotrzebne przemieszczenia nadwozia wywołane siłą bezwładności. Sztywniejsze tuleje zmniejszają efekty jej działania, dzięki czemu samochód jest łatwiej wyczuwalny i prowadzi się precyzyjniej.

Sportowe tuleje zbudowane są z innych materiałów niż seryjne metalowo-gumowe elementy. Najczęściej używa się sztywniejszego poliuretanu, który jest twardszy o ok. 30% od standardowej gumy stosowanej w tulejach. Jeszcze twardszym materiałem, który się stosuje, jest teflon. Jego twardość można porównać do metalu.

Montaż sportowych tulei nie należy do rzeczy skomplikowanych, ale bez odpowiedniego zaplecza można napotkać na kilka problemów, chociażby z pozbyciem się starych elementów metalowo-gumowych. Bardzo często takiej operacji nie da przeprowadzić się bez demontażu wahaczy i użycia prasy hydraulicznej w celu wyciśnięcia starych tulei. Do montażu nowych poliuretanowych czy też teflonowych tulei zwykle nie trzeba tak dużych sił. Niektórzy producenci, jak np. Powerflex, gwarantują montaż swoich elementów tylko za pomocą rąk, choć w praktyce często trzeba użyć młotka. Z tym jednak należy obchodzić się ostrożnie, aby nie uszkodzić tulei. Należy także pamiętać, że nowe tuleje muszą być montowane po nałożeniu na nie dużej ilości smaru.

Nasz nowy projekt,
szczegóły niebawem ;-]

Celica ZTR DRAG FWD TURBO 2GR-FE 1000HP