Get Adobe Flash player
92-516 Łódź,
ul. Puszkina 80

Telefony:

42 677 0430 > 11:00-19:00,
692 202 904 > 10:00-19:00,
504 605 360 > 10:00-19:00

e-mail: INFO@ZTR-TUNING.PL
  • 400160odsłon razem:
  • 25odsłon dzisiaj:
  • 21gości dzisiaj:
  • 127w tym miesiacu:
  • 0online:
  • 06/04/2012licznik od:

Jak regulować amortyzatory ?

PROCEDURA REGULACJI DLA SERII
8010, 8041, 8210, 8241, 8610, 8641, 8710 i 8741

1. Nałożyć pokrętło z kompletu na wierzchołek amortyzatora

2. Dla zwiększenia siły tłumienia obracać pokrętło zgodnie z kierunkiem strzałki na powierzchni czołowej pokrętła. Dla zmniejszenia siły tłumienia obracać pokrętłem przeciwnie do kierunku pokazywanego przez strzałkę. Przy napotkaniu oporu nie używać siły – oznacza on koniec zakresu regulacji.

3. Po dokonaniu regulacji zdjąć pokrętło, aby uniknąć uszkodzenia pokrywy silnika

OSTRZEŻENIE: Oba amortyzatory, lewy i prawy, muszą mieć jednakowe nastawy; w przeciwnym wypadku grozi utrata stabilności i kierowalności, a w najlepszym wypadku ponadnormatywne zużycie opon.

PROCEDURA REGULACJI DLA SERII 26 i 30

1. Zdjąć plastikową osłonę przeciwkurzową dla uzyskania dostępu do przycisku regulacji

2. Wcisnąć do końca przycisk regulacji i trzymać naciśnięty podczas całej operacji.
(Rys. 1 i Rys. 2)

3. Urządzenie regulacyjne posiada kilka zapadek (kliknięć) wyznaczających pozycje regulacji
(Rys. 4)

4. Obrót tłoczyskiem w prawo (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) powoduje zwiększenie siły tłumienia na odbiciu. Obrót tłoczyskiem w lewo powoduje zmniejszenie siły tłumienia. Po wykonaniu obrotu w żądaną pozycję regulacji zwolnić przycisk. NIE UŻYWAĆ SIŁY.

5. Upewnić się, czy przycisk „odbił” wracając do pierwotnego położenia.
UWAGA: w serii 26 możliwe są 2, a w serii 30 są 3 pozycje regulacyjne.

OSTRZEŻENIE: Oba amortyzatory, lewy i prawy, muszą mieć jednakowe nastawy; w przeciwnym wypadku grozi utrata stabilności i kierowalności, a w najlepszym wypadku ponadnormatywne zużycie opon.

PROCEDURA REGULACJI DLA SERII
76, 80, 82, 84, 86, 8040 i 8240

1. Ścisnąć amortyzator do końca wykonując lekki obrót osłoną przeciwkurzową (lub tłoczyskiem) w lewo tak by wyczuć zasprzęglenie mechanizmu regulacyjnego. (Rys.1)

Uwaga: Niektóre amortyzatory mają pod pokrywą przeciwkurzową gumowy zderzak, który należy zdjąć przed regulacją. Należy pamiętać o powtórnym jego zamontowaniu po regulacji

2. Trzymając amortyzator ściśnięty wykonać jeden pełny obrót w prawo (zgodnie z ruchem wskazówek zegara), kolejne regulacje przeprowadzać półobrotami. Maksymalny zakres regulacji odpowiada 5 półobrotom. (Rys. 2)
3. Unieść tłoczysko w górę ok. 1 cm dla rozprzęgnięcia mechanizmu regulacji. Sprawdzić czy można wykonać swobodny obrót tłoczyskiem.

OSTRZEŻENIE: Oba amortyzatory, lewy i prawy, muszą mieć jednakowe nastawy; w przeciwnym wypadku grozi utrata stabilności i kierowalności, a w najlepszym wypadku ponadnormatywne zużycie opon.

Regulacja a charakterystyka tłumienia

Nie zawsze charakterystyka tłumienia amortyzatorów jest przedmiotem dostatecznej uwagi mimo , i ż amortyzator jest odpowiedzialny za komfort, trzymanie się drogi, stabilność i bezpieczeństwo.

 

Obok przedstawiono wykres siły tłumienia w zależności od prędkości ruchu tłoka dla amortyzatorów KONI serii SPECIAL i SPORT przeznaczonych do tego samego samochodu. Wykres ilustruje zakres regulacji obu rodzajów amortyzatorów. Obszar różowy ilustruje zakres regulacji , w którym wartości tłumienia obu amortyzatorów są równe.

Obszar czerwony to charakterystyka dostępna tylko dla serii SPECIAL, podczas gdy obszar żółty ilustruje charakterystykę dostępną tylko w serii SPORT. Prędkości tłoka typowe dla wymuszeń spowodowanych hamowaniem, przyspieszaniem lub innymi manewrami samochodu zawierają się w części A wykresu, podczas gdy część B wykresu zawiera prędkości charakterystyczne dla wymuszeń od nierówności nawierzchni. Amortyzatory KONI SPECIAL mają charakterystykę z ukłonem w kierunku komfortu, podczas gdy charakterystyka KONI SPORT zdecydowanie preferuje optimum kierowalności. Przebieg charakterystyki ma bardzo duże znaczenie i jest przedmiotem badań i prac rozwojowych.

Amortyzatory z regulacją zewnętrzną

Są to amortyzatory z „górnej półki”. Mogą być regulowane bez demontażu z samochodu a zatem poziom tłumienia może być dopasowany do indywidualnych wymogów, charakteru jazdy i rodzaju drogi w dowolnym momencie.

  

Nasz nowy projekt,
szczegóły niebawem ;-]

Celica ZTR DRAG FWD TURBO 2GR-FE 1000HP